Om Nysted Skole

Velkommen til vores hjemmeside. Her kan du læse om skolen, vores værdier og hverdagen.

Nysted Skole er placeret i den sydlige del af Nysted by med skønne grønne arealer. Vi er tæt på skov og strand, og vi bruger begge dele ofte.

Vi er cirka 380 elever fordelt på to spor fra børnehaveklasse til 9. klasse. Derudover har vi to base-klasser, som er et inklusionstilbud til elever fra vores eget skoledistrikt. Vi har et stort opland med elever fra både by og land. Det gør at vores elevgruppe er mangfoldig, og det ser vi som en styrke.

Vi er som de øvrige skoler i kommunen tilknyttet en skolefritidsordning (SFO) med pasningsgaranti. Der er omkring 100 børn i vores SFO fra 0.-7. klasse. Når børnene er i SFO har vi fokus på leg, kreativitet og relationer.

Nysted skole er en god skole med glade og engagerede medarbejdere, som hver dag gør, hvad de kan for at give eleverne udfordringer, oplevelser og trygge rammer.

Vi håber, at du kan finde de oplysninger, som du leder efter, her på hjemmesiden - hvis ikke, er du velkommen til at kontakte os.

Ledelsesteamet på Nysted Skole

Brian Brodersen                     Malene K. Hansen                              Lars Kok

Skoleleder                              Viceskoleleder                                     SFO-leder